Frukostseminarium: Hur rätt innehåll kan öka konvertering

Utmaningen för dig som arbetar med redaktionellt innehåll blir allt större när du ska tillgodose surfplattor, datorer och mobiler med relevant och estetiskt tilltalande innehåll. Att dessutom skapa innehåll som syftar till att konvertera adderar ytterligare en dimension. Att använda call-to-action på rätt plats kan öka konverteringen rejält.

Seminariet riktar sig till dig som på något sätt arbetar med innehåll på webben, t ex redaktör eller marknadsförare. Du vill bredda dina kunskaper i hur man arbetar med visuellt innehåll – hur man undviker vanliga misstag och hur man med hjälp utav rätt innehåll kan öka konvertering. Är du bara nyfiken på att ta del av våra erfarenheter, är du självfallet välkommen också.

 

Frukostseminarium: Social shopping på Facebook

Shoppinggrupper som Lyxloppis blir allt populärare samtidigt som e-handlare försöker ta hjälp av sociala medier i sin jakt på rätt kunder, acceptans och lönsamhet. Är det två världar som inte överlappar?

Kombinationen av konsumtion och bekräftelse, transaktion och socialt utbyte på Facebook är svår att återskapa i ett kommersiellt sammanhang, men vad kan vi lära oss av de beteenden vi observerar? Kan algoritmerna möta skattjakten.

 

Inför EU:s nya dataskyddslagstiftning (GDPR) – vad du behöver tänka på

Som marknadschef eller kundklubbsansvarig är du säkert medveten om PUL och de krav som redan finns på ditt företag vad det gäller lagring och hantering av personuppgifter. Den nya EU-dataskyddslagstiftningen som träder i kraft i maj 2018 kommer att medföra nya krav, bland annat på transparens och flyttbarhet av personuppgifter (s.k. dataportabilitet). I detta frukostseminarium fokuserar vi på de viktigaste skillnaderna mellan den gamla och nya lagstiftningen och hur den påverkar dig och din organisation.

 

Att skapa framgångsrika och aktiva intranät som passar ditt företag

Många företag har insett fördelen med ett eget intranät; att med ett gemensamt kommunikationsverktyg som är lätt att anpassa till egna behoven snabbt och enkelt nå relevanta personer i organisationen. Under det här seminariet går vi igenom ett par framgångsfaktorer för ett lyckat intranät. Hur anpassar man ett intranät för att möta verksamhetens behov? Hur får vi medarbetarna att använda det? Vad är viktigt att tänka på när man startar ett intranätsprojekt?

 

Afternoon Tea: Digitalisera kommunikationen till investerarna

Utmaningarna med finansiell kommunikation blir allt större allt eftersom rapporter och redovisningar idag förväntas vara informativa, tillgängliga och underhållande på samma gång. Samtidigt lyder den typen av kommunikation under ett knivskarpt regelverk. Att förflytta den klassiska årsredovisningen från trycksak till en digital upplevelse, innebär därför både mycket nytänkande och ställningstagande.

Framgångsfaktorer för att bli en bättre redaktör

Utmaningen för dig som arbetar med redaktionellt innehåll är allt större när du ska tillgodose surfplattor, datorer och mobiler med relevant och estetiskt tilltalande innehåll. Responsiv design är inte ett magiskt ord som kommer lösa alla problem men det finns andra tips och tricks som kan hjälpa dig på vägen. Med vetskap och erfarenhet av att arbeta med innehåll tillsammans med webbredaktören delar vi med oss av våra främsta lärdomar för att lyckas med det lilla som det stora.

 

Digitala tjänster och kommunikation i offentlig sektor

Under detta unika seminarium berättar Sverker Brundin, webbchef på Aktiespararna, om sitt möte med Estlands Digitaliseringschef. Vårt grannland har på senare år blivit världsberömt för sina framsteg inom digitalisering av myndighetstjänster. Vi får höra om de estniska framgångarna och får chansen att ställa djupare frågor. I relation till detta, får vi även höra Henrik Josephson, webbredaktör hos Sigtuna Kommun, berätta om en svensk kommuns lösningar i den digitala kommunikationen med invånarna.

Varför misslyckas webbprojekt?

3 av 4 webbprojekt misslyckas på något sätt. Tidsplanen håller inte. Budgeten håller inte. Designen stämmer inte med det som godkänts osv. Listan kan göras lång och sannolikt känner du igen scenariot. Men varför blir det såhär? Med brutal ärlighet kommer dagens talare att berätta om sina och byråns erfarenheter i ämnet. Givetvis blandat med en del tips och tricks! Seminariet riktar sig till dig som direkt eller indirekt beställer webblösningar idag och önskar en större insikt i vilka faktorer och beroenden som påverkar utfallet mest. Eller så är du bara nyfiken på dom erfarenheter som vi har samlat på oss under åren.

Ett digitalt wake up call från Almedalen

Att den digitala transformationen just nu är i full gång i samhället råder inget tvivel om, men hur påverkar det oss personligt och professionellt? Hur kommer våra yrken påverkas och hur hanteras skatter och försäkringar i den nya digitala tidsåldern? Eller, hur kan vi med hjälp av data förutspå kriser och arbeta med kommunikation? Under det här seminariet rapporterar Johan Cassel och Ulrika Schreil om fem områden i förändring, som lyftes extra mycket under Almedalsveckan.

Att välja rätt betalleverantör

Att välja rätt betalleverantör kan vara helt avgörande för din affär. Samtidigt är beslutet ett av de allra svåraste att ta. Valmöjligheterna är idag oöverskådligt många. Flera gånger är det svårt att ens veta vilka kriterier man ska basera sitt beslut på. Utifrån ett antal exempelföretag försöker vi under seminariet visa hur man kan tänka för att landa i ett så bra beslut som möjligt. Vilka faktorer är viktigast och vilka krav uppfyller olika betallösningar? Vi delar med oss av våra erfarenheter av både etablerade betalleverantörer och nya spännande uppstickare.