Cloud Nine och Houdini nominerade i Svenska Designpriset
Cloud Nine är tillsammans med Houdini Sportswear nominerade till Svenska Designpriset 2019 med e-handel, i kategorin “Digitalt - E-handel”. Nya houdinisportswear.com leder besökaren genom ett inspirerande och detaljrikt köpflöde där produkterna står i centrum.
Svenska Designpriset är en tävling i design med målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation. Tävlingen är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och liknande kreativa områden, och vinnaren koras genom jurybedömning och röster från svenska folket.
Houdini Sportswear har en fantastisk story att berätta. En utmaning med den nya sajten har således varit att tillgängliggöra Houdinis vision, berätta om deras innovation och framföra deras cirkulära arbete, utan att låta designen ta över innehållet. Houdinisportswear.com har ett starkt bild- och formspråk och ett avskalat ramverk som låter produkter och bilder, film och text samspela till ett. Små detaljer såsom färgfiltret på kategorisidorna linjerar med Houdinis varumärke och visar på design ut i fingerspetsarna.
Camilla Sundberg, Creative Director på Cloud Nine, kommenterar:
“Tillsammans med Houdini har vi jobbat aktivt med små detaljer och optimerade flöden. Fokus har legat på att skapa en avskalad design där vi låtit bilder, text och produkter ta den plats de förtjänar. Vi är otroligt stolta och glada för denna nominering i Svenska Design."
Läs mer om Houdini Sportswears lösning här.