Foto: Nakshe Ghalat

Houdini väljer Cloud Nine som fullservicepartner i global e-handelssatsning

Houdini Sportswear, svensk tillverkare av hållbara funktionskläder i outdoor-segmentet, har skrivit avtal med digitalbyrån Cloud Nine för att växa sin digitala närvaro genom utveckling av en ny e-handel baserat på Litium.

Houdini har sedan 1993 revolutionerat outdoor-branschen med sina produkter och erbjuder idag ett komplett sortiment från underkläder till skalplagg. Cloud Nine har valts ut som digital fullservicepartner med ansvar för strategi, koncept & design samt teknisk utveckling.

Houdinis nya e-handelsplattform baseras på Litium med en API-baserad lösning och front-end i React.

Foto: Nakshe Ghalat

“Vi har stora planer med vår digitala satsning och ser det här som en start på ett långsiktigt projekt. Det blir en kraftfull plattform för oss att nå ut med våra budskap och utforska framtidens sätt att konsumera. Vi har ett stort förtroende för Cloud Nine och ser fram emot ett spännande samarbete“, säger Lina Skoglund, E-commerce Manager på Houdini Sportswear.

Gustaf Arp, KAM och försäljningsansvarig e-commerce på Cloud Nine kommenterar ”Det är ett kvitto för Cloud Nine att ett märke av Houdinis kaliber och innovationskraft väljer oss som deras partner. Vi ser mycket fram emot att bistå med vår kunskap under deras resa att bli ett globalt erkänt varumärke med 100 procent hållbarhetsfokus. Vi tackar för förtroendet och tar ödmjukt oss an uppgiften!