Lifebutiken

E-HANDEL SOM INSPIRERAR TILL ETT HÄLSOSAMT LIV

PLAY

Shop-in-shop i perfekt symbios

Nya Lifebutiken bjuder på en balanserad mix mellan produkter, inspiration och rådgivning. Genom ett genomgående shop-in-shop-tänk, en tydlig menystruktur och sidor med lättnavigerade ingångar hittar besökaren enkelt i det stora utbudet bestående av över 8 000 produkter.

Besök Lifebutiken
74%Ökade intäkter
28%Högre konvertering
19%Högre ordervärde
Snygga och informativa produktbilder för hela sortimentet

"En viktig del av Lifebutikens e-handel har varit att komplettera deras stora utbud av produkter med tips, inspiration, artiklar och rådgivning – precis som vid det fysiska mötet i butik."

Camilla SundbergCreative Director, Cloud Nine

Teknik för form och funktion

Ett nytt grafiskt formspråk lyfter användarupplevelsen och lämnar igenkänning i Lifebutikens framgångsrika varumärkeskoncept. React och Next ger en komponentbaserad lösning där funktioner med enkelhet kan delas mellan de nationella webbplatserna, utan att tumma på hastighet eller sökmotoroptimering.

  • RESPONSIV DESIGN
  • SHOP-IN-SHOP LÖSNING
  • BETALINTEGRATION MOT KLARNA
  • BREDA NATURLIGA INGÅNGAR
"Den nya e-handelsplattformen är både funktionell och estetiskt tilltalande insvept i ett inspirerande, skönt och grönt flöde. Vi har nu verktygen som möjliggör att ge våra kunder en bättre köpupplevelse online"
JACOB BERNHARDTZINTERIM E-COMMERCE MANAGER, LIFEBUTIKEN

Nyfiken på vad vi kan uppnå tillsammans?

Boka ett möte med Micke Östling, KAM på Cloud Nine.