Goodwill – en välgörande finsk skönhet
Det finska hud- och skönhetsvårdsföretaget Dermosil har tillsammans med digitalbyrån Cloud Nine lanserat en ny tjänst som gör det möjligt för deras kunder att handla i grupp och stödja olika välgörande ändamål. Enbart julkampanjen inbringade ca 150 000 SEK till Rädda Barnen.
Dermosil har varit verksamma sedan 80-talet och är idag Finlands främsta företag inom hud- och skönhetsvård. Det är ett familjeägt bolag vars produkter primärt finns att köpa i Finland, Ryssland, Estland och Sverige. Som komplement till deras nya e-handel har Dermosil tillsammans med Cloud Nine velat fånga den allt mer tilltagande trenden om social shopping online i kombination med en tydlig CSR-ambition.
Lösningen som kom att få namnet Goodwill integrerades i Dermosils nylanserade e-handel på Litium. Goodwill är i praktiken en produktserie där 30%(!) av priset går till välgörande ändamål. Kunderna kan sedan handla i grupp och själva välja vilket ändamål pengarna ska gå till, dvs. Rädda barnen eller den lokala fotbollsklubben. I Sverige pågår just nu ett samarbete med den mobbningsförebyggande organisationen Friends.
“Vi människor mår bra av att få, men ännu bättre av att ge. Med Goodwill kan vi tillsammans med våra kunder göra en konkret och märkbar insats i samhället”, kommenterar Kim Strömman, Utvecklingschef på Dermosil.
“Det har varit ett väldigt roligt och utmanande projekt där vi på Cloud Nine tillsammans med Dermosil, har skapat en funktion som vi inte sett tidigare och som fått en flygande start med fantastiska resultat”, kommenterar Fredrik Söderblom, Projektledare på Cloud Nine.
Besök Dermosil