Digital Strategi & Webbanalys
Med en välformulerad digital strategi som grund har du en ledstjärna för det långsiktiga arbetet. Med webbanalys kan vi kontinuerligt mäta och följa upp mot uppsatta mål, och vi får insikter som gör att vi kan optimera din webbplats eller e-handel för bästa konvertering.
En förankrad digital strategi är nyckeln till framgång online
Att på djupet förstå din affär, dina användare och tekniska förutsättningar är helt centralt för oss, och en förutsättning för att vara en fullvärdig digital partner. Utan insikt och analys kan vi helt enkelt inte gå vidare med lösningsförslag, koncept eller skapa en digital strategi som möter dina behov.
Kundinsikter och benchmarking som grund för digitala strategier
Inledningsvis samlar vi in kundinsikter genom intervjuer, fokusgrupper och användartester. Vi har möjlighet att genomföra allt detta hos oss eller hos er. Sedan gäller det att djupdyka i ditt företags affärs- och marknadsplaner, organisation, interna processer, produktutbud och befintliga digitala plattformar. Nästa del i insiktsarbetet utgörs av benchmarking och konkurrentanalys, som är avgörande för att utveckla framgångsrika digitala strategier.
Dataanalys för en optimerad digital strategi
Statistik och dataanalys från befintlig webbplats kompletterar bilden av hur din webbnärvaro fungerar idag mot befintliga målgrupper. Genom att analysera konverteringsgrad, trafikkällor, sökordsanalys och annan data får vi viktig input till hur vi kan förbättra och optimera din digitala strategi.För företag inom B2B är detta särskilt värdefullt, eftersom strategin då kan skräddarsys för att möta de unika behov och utmaningar som B2B-affärer ofta innebär, som längre säljcykler och mer komplexa beslutsvägar.
En digital plan
Insikterna leder efter analys till en unik grundplattform med strategiska fokusområden och kompletteras med KPIoch mätplan, som vi kontinuerligt följer upp tillsammans med er. Detta är nyckeln till att skapa en digital strategi som gör det möjligt att prioritera resurser, anpassa sortiment och välja rätt digitala kanaler. Genom att utveckla och följa upp en digital strategi kan du effektivt kommunicera och sälja mer.
Kontakta oss idag för en kostnadsfri konsultation och låt oss tillsammans skapa en väg mot framgång inom både B2B och B2C!
Nyfiken på vad vi kan uppnå tillsammans?
Boka ett möte med Micke Östling, KAM på Cloud Nine.